آزادی موقت امیرمحمد خوش اقبال از زندان قزل‌حصار کرج

امیرمحمد خوش اقبال

امیرمحمد خوش اقبال یکی از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان قزل‌حصار کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، امیرمحمد خوش اقبال یکی از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه از زندان قزل‌حصار کرج آزاد شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر گفت: “آزادی آقای خوش اقبال روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه، با تودیع وثیقه از زندان قزل‌حصار کرج صورت گرفته است.”

امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ شانزدهم آذرماه سال گذشته به همراه هفت تن دیگر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و پس از کشته شدن یک تن از نیروهای بسیج به نام “آرمان علی وردی” در شهرک اکباتان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

چندی بعد کیفرخواست آنها صادر شد. بنا بر کیفرخواست صادره، آقای خوش اقبال به اتهاماتی از جمله “مشارکت در قتل عمد” و “اخلال در نظم و آرامش عمومی” متهم شد.

این شهروند در تاریخ دهم مردادماه، بدون اطلاع قبلی همزمان با انتقال صد ها زندانی، از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آقای خوش اقبال روز شنبه پانزدهم مهرماه در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شده بود. بخش دیگری از این جلسه در تاریخ شانزدهم دی ماه، برگزار شده بود، از بابت رسیدگی به اتهامات “مشارکت در قتل”، برگزار شد. بخش دیگر پرونده این شهروند از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

در نهایت آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ هجدهم دی ماه، در شعبه مذکور برگزار شد..

از میان این هشت متهم، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی در تاریخ هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان قزل‌حصار آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید