پنج متهم سیاسی در تهران به اتهام اجتماع و تبانی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند

زهرا صفایی، محمدمسعود معینی و پرستو معینی

زهرا صفایی، محمدمسعود معینی، کامران رضائی‌فر، پرستو معینی و تیمور رضائیان، پنج شهروند ایرانی، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر  زهرا صفایی، محمدمسعود معینی و کامران رضائی‌ فر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران مجموعا به دوازده سال حبس محکوم شدند. پرستو معینی و تیمور رضائیان، دیگر متهمان این پرونده نیز هر یک به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اواسط بهمن ماه توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به این افراد ابلاغ شده است، زهرا صفایی و کامران رضائی‌فر هر کدام به پنج سال حبس تعزیری و محمدمسعود معینی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. همچنین پرستو معینی و تیمور رضائیان به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند.

جزئیات اتهامات و احکام: در اوایل آذرماه سال جاری، این افراد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به شرح زیر محکوم شده بودند:

زهرا صفایی، پرستو معینی، محمدمسعود معینی و کامران رضائی‌فر: هر کدام به پنج سال حبس تعزیری

تیمور رضائیان، پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ ۲۷ آبان ماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.

وضعیت فعلی: زهرا صفایی در حال حاضر در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود.

محمدمسعود معینی و کامران رضائی‌فر در بند ۴ زندان اوین نگهداری می‌شوند.

پرستو معینی و تیمور رضائیان با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

زهرا صفایی، پرستو معینی، کامران رضائی‌فر و محمدمسعود معینی در تاریخ ۲۱ شهریورماه و تیمور رضائیان در تاریخ ۲۲ شهریورماه بازداشت شده بودند.

آنها پس از بازداشت از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه الف-یک سپاه ثارالله منتقل شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید