بازداشت و آزادی مهران رحیمی، هنرمند کُرد در قوچان

مهران رحیمی

مهران رحیمی، هنرمند کُرد اهل قوچان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس ازچند روز بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران رحیمی، هنرمند کُرد اهل قوچان، روز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲،  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی پس از یورش به منزل وی و عدم حضور او، در روز یکشنبه یکم اسفند ماه، خانواده‌اش را تحت فشار قرار دادند تا خود را به نهادهای امنیتی معرفی کند.

آقای رحیمی روز دوشنبه دوم اسفند بازداشت و پس از تفهیم اتهام، پنجم اسفندماه با قید وثیقه آزاد شد.

پیش از بازداشت، وی به شدت تحت فشار بود تا خود را تا روز پنج‌شنبه سوم اسفند به نهادهای امنیتی معرفی کند، در غیر اینصورت با حکم بیش از یک سال روبرو می‌شد.

آقای رحیمی به دلیل فعالیت‌های هنری خود، از جمله خواندن ترانه‌هایی در حمایت از زبان و فرهنگ کُردی، بارها تحت فشار و تهدید نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

نیروهای امنیتی با اتهاماتی مانند “حمایت از منافق و گروه‌های تروریستی” و “ضد انقلاب” سعی در سرکوب فعالیت‌های این هنرمند کُرد دارند.

حساسیت نهادهای امنیتی به زبان و پوشش کُردی به حدی بالا است که می‌توانند با این بهانه‌ها احکام سنگینی برای فعالین و شهروندان این منطقه صادر کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید