یازده صفحه اینستاگرامی به دلیل دعوت به عدم مشارکت در انتخابات مسدود شدند

مسدودسازی اینستاگرام

مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و مسدودسازی ۱۱ صفحه اینستاگرامی به دلیل “تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و تحریم انتخابات” خبر داد. به گفته این مرکز، با گرداننده این صفحات مجازی نیز، برخورد قضایی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از مسدودسازی ۱۱ صفحه اینستاگرامی خبر داد.

بنا بر اعلام این مرکز، “۱۱ صفحه اینستاگرامی که اقدام به تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و تحریم انتخابات می‌کردند، شناسایی شدند.”

در این گزارش آمده است که با گرداننده این صفحات مجازی نیز، برخورد قضایی صورت گرفته است.

در این گزارش، به تعداد و هویت گردانندگان این صفحات اشاره ای نشده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران، فضای مجازی به شدت امنیتی شده و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی از بابت فعالیت‌های خود در این فضا ابراز نگرانی کرده‌اند.

محدودیت دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ گسترده و احضار و بازداشت فعالان مجازی از جمله اقداماتی است که در ماه‌های اخیر از سوی نهادهای امنیتی و قضایی ایران صورت گرفته است.

فعالان مدنی و سیاسی این اقدامات را نقض آشکار آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات می‌دانند و معتقدند که این اقدامات با هدف محدود کردن هرگونه فعالیت انتقادی و مخالف در آستانه انتخابات صورت می‌گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید