ارسلان خودکام، زندانی سیاسی کُرد، برای اولین بار به مرخصی اعزام شد

ارسلان خودکام

ارسلان خودکام، زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد، پس از گذشت بیش از ۵ سال حبس، برای اولین بار از زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ رخ داده است. اعزام آقای خودکام به مرخصی در حالی صورت می‌گیرد که وی پیشتر با مخالفت‌های مداوم مسئولان زندان ارومیه برای عمل جراحی چشم در خارج از زندان مواجه شده بود و بینایی چشم چپ وی در خطر است.

حکم اعدام ارسلان خودکام در سال ١٤٠٠ با استناد به ماده ٢٠ کمیسیون عفو و بخشودگی به حبس ابد تبدیل شده بود.

آبان‌ماه ٩٩، این زندانی سیاسی کُرد در نامه‌ای به ریاست قوه قضاییه خواستار رسیدگی مجدد به پرونده‌اش و برگزاری دادگاهی عادلانه به دور از نفوذ و فشارهای ضابطین حفاظت اطلاعات شده بود.

پیشتر، دیوان عالی کشور تحت فشار سپاه پاسداران حکم اعدام ارسلان خودکام را تأیید کرده بود.

ارسلان خودکام سوم اردیبهشت‌ماه ٩٧ به اتهام “جاسوسی و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” بازداشت و به مدت ٣٦ روز در انفرادی حفاظت اطلاعات سپاه المهدی ارومیه تحت بازجویی قرار گرفته بود.

این زندانی سیاسی سپس به زندان ارومیه منتقل و هشتم تیرماه همان سال از سوی شعبه یک دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم شده بود.

اعزام ارسلان خودکام به مرخصی پس از سال‌ها حبس، با این حال، نگرانی‌هایی در مورد وضعیت سلامتی وی و همچنین عدم برگزاری دادگاه عادلانه برای او وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید