مجید رضایی، فعال مدنی، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

مجید رضایی

مجید رضایی، فعال مدنی، که در حال سپری کردن محکومیت ۹ ماه حبس خود در زندان اوین می باشد به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲، مجید رضایی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای رضایی شامگاه دوشنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۲، به مدت پنج روز به مرخصی اعزام شد.

آقای رضایی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شده بود.

وی پیش از این توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در نهایت به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

همچنین، آقای رضایی به عنوان مجازات تکمیلی به ارائه ۴ ساعت خدمات عمومی روزانه به مدت ۳ ماه به عنوان پاکبان تحت نظارت حراست شهرداری تهران و شرکت در دوره‌های ۸ ساعتی مشاوره کنترل هیجان و روان در موسسه روانشناسی ماوای قم محکوم شده بود.

در تاریخ هشتم آبان‌ماه نیز به دنبال شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران، پرونده‌ی جدیدی علیه آقای رضایی در شعبه یک دادیاری دادسرای اوین با اتهاماتی چون اخلال در نظم و آسایش زندان، تهدید به ضرر نفسی، شرفی، مالی و توهین به مقامات و ماموران گشوده شده بود.

هنوز از جزئیات بیشتر این پرونده و وضعیت نهایی آن اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید