بهمن نادری، فعال کُرد، بار دیگر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” احضار شد

بهمن نادری

بهمن نادری، شهروند اهل کرمانشاه و فعال حقوق کُرد، که پیشتر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به حبس و جزای نقدی محکوم شده بود، بار دیگر برای اخذ آخرین دفاع به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نادری در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغیه‌ای مبنی بر حضور در شعبه اول دادگاه انقلاب کرمانشاه در تاریخ نوزدهم اردیبهشت جهت ارائه آخرین دفاع خود در خصوص پرونده “تبلیغ علیه نظام” دریافت کرده است.

این احضار پس از آن صورت می‌گیرد که بهمن نادری در تاریخ ششم آبان ۱۴۰۲ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق انتشار فراخوان در شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری اعتراضات در سالگرد خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در شعبه اول دادگاه انقلاب کرمانشاه محاکمه شده بود.

آقای نادری در این پرونده به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. حکم صادره در تاریخ بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۳ به صورت حضوری در دادگاه انقلاب کرمانشاه به وی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است که بهمن نادری در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ در آستانه سالگرد اعتراضی زن، زندگی، آزادی توسط مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از یک هفته با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

همچنین روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲، این شهروند کُرد پس از احضار به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه به دلیل انتشار فراخوان در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم انتخابات، مورد تفهیم اتهام “تبلیغ علیه نظام” قرار گرفته و پس از چند ساعت بازداشت با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

احضار مجدد بهمن نادری به اتهام “تبلیغ علیه نظام” بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد نقض حقوق بشر و سرکوب فعالان مدنی در ایران افزایش می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید