عفو بین‌الملل؛ محمد حبیبی معلم زندانی به مراقبت پزشکی نیاز دارد

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به وضعیت سلامت نامناسب محمد حبیبی، ضمن هشدار درباره شرایط نگهداری این زندانی سیاسی تاکید کرده است که او به مراقبت‌های درمانی و تخصصی فوری نیاز دارد اما مسئولان این خدمات را که از حقوق زندانیان است از وی دریغ می‌کنند.

محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی  محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به پرونده محمد حبیبی صبح روز دوشنبه  ۱ مرداد ماه ۹۷ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

گزارش شده، این معلم در بند مشکوک به عفونت ریه و عفونت مجاری ادراری بوده و از درد کلیه نیز رنج می برد.

متن کامل بیانیه سازمان عفو بین الملل در خصوص محمد حبیبی را در ادامه بخوانید:

محمد حبیبی نخستین بار در ۳ مارس ۲۰۱۸ خارج از مدرسه ای که در تهران تدریس می کرد، مقابل دانش آموزانش دستگیر شد. او می گوید سپاه پاسداران به او اسپری فلفل زده و او را در طول بازداشتش کتک زده اند و او را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند که آنجا تا حدود ۱۹ مارس در انفرادی به سر برد. او می گوید در این دوران بارها در حالی چشم بند به چشم داشت بازجویی شده و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است. آن ها به او سیلی زده اند، سرش را به اجبار تراشیده اند و او و خانواده اش را مورد توهین و تهدید قرار داده اند. او به زندان اوین منتقل شده و به قید وثیقه در ۱۵ آپریل آزاد شد. او دوباره در ۱۰ می در تجمع صلح آمیز معلمان تهران علیه شرایط اقتصادی بد معلمان و کمبود بودجه ی کافی در آموزش دولتی با خشونت دستگیر شد. در ۲۳ ژوئیه، دادگاهی به شدت غیرمنصفانه در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محکوم شد که تنها دو ساعت طول کشید و آثار کتک در بدنش را نادیده گرفت. او اجازه نداشت تا ده دقیقه قبل از دادگاهش با وکیلش دیدار کند. او در ماه اوت به اتهامات مختلفی علیه امنیت ملی محکوم شد و به طور کامل از فعالیت های حقوق بشری به عنوان یک عضو اتحادیه ی معلمان محروم شد و به ۱۰ و نیم سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها یا فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. او در حال حاضر محکومیت خود را سپری می کند.

محمد حبیبی، ۳۹ ساله و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در ۲۰ اردیبهشت سال جاری در تجمع سراسری معلمان به همراه رسول بداقی، عالیه اقدام‌دوست، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، حسن غلامی بازداشت شد.شش تن از معلمان  در روز ۲۳ اردیبهشت به قید کفالت از زندان اوین آزاد شدند و محمد حبیبی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان بزرگ تهران زندان موسوم به فشافویه منتقل شد.

۶۵۰۰ معلم و فعال مدنی در تاریخ ۴ تیر ماه طی نامه ای به مجلس، خواستار آزادی محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران که در بازداشت بسر می برد شده بودند.

امضاکنندگان نامه خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده‌اند و از کمیسیون آموزش مجلس و همچنین وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی شود.

این نامه به کمیسیون‌های مختلف مجلس ازجمله کمیسیون آموزش، مقامات مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد.

این معلم زندانی طی تماس تلفنی با خانواده در روز  ۲۰ شهریور ماه سال جاری از انتقال  خود به قرنطینه زندان اوین خبر داد.

این عضو  زندانی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران،  قبل تر در روز دوازدهم اسفند ۹۶ نیز به اتهام اقدام علیه امنیتی و از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت  و پس از یک ماه و نیم بازداشت و بازجویی بدون دسترسی به وکیل، در ۲۶ فروردین ۹۷ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت  آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

محمد حبیبی؛ عضو زندانی هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران به زندان اوین منتقل شد

اعتراض به حکم ۷ سال و نیم حبس محمد حبیبی

محمد حبیبی به دلیل آسیب‌دیدگی نیاز به درمان فوری دارد

محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران به زندان بزرگ تهران منتقل شد

تداوم بازداشت هفت معلم/ بی‌خبری از وضعیت محمد حبیبی

محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، با قرار وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید