حسین فرخ‌پور و مجید عزیزی دو شهروند ساکن شیراز آزاد شدند

دو تن از شهروندان ساکن شیراز به نام‌های حسین فرخ‌پور و مجید عزیزی از زندان آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، حسین فرخ‌پور و مجید عزیزی، دو تن از شهروندان ساکن شیراز مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شدند.

مجیدعزیزی، فعال مدنی ساکن شیراز و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری سینما که به دلیل حمایت از دختران خیابان انقلاب و در اعتراض به حجاب اجباری به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به یک‌سال زندان محکوم شده بود، روز ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۷، پس از حضور در دادگاه بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده‌بود. حکمی که در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ریاست محمدرضا حسین‌پور عینا تایید شد.

کمپین پیش‌تر گزارشی از آخرین وضعیت مجید عزیزی در زندان عادل‌آباد شیراز منتشر کرده‌بود.

سیدحسین فرخ‌پور، شهروند ساکن شیراز نیز در ۲۷ فروردین ۹۷، در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمد ساداتی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و روزانه دو ساعت فعالیت تبلیغی به مدت شش ماه در فضای مجازی به نفع حکومت جمهوری اسلامی محکوم شده‌بود که در مهلت مقرر قانونی در اعتراض به این رای، خواستار برگزاری دادگاه تجدیدنظر شد و نهایتا در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس مورخ ۲۱ تیرماه ۹۷ حکم یک سال حبس او به شش ماه کاهش یافت.

این زندانی متولد ۱۳۶۰ و ساکن شیراز،  آذرماه ۹۷ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده‌بود.

مطلب مرتبط:

زندانیان گمنام؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسین فرخ‌پور در زندان عادل‌آباد شیراز

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید