انصراف جعفر عظیم زاده از حضور در جلسه دادگاه

«جعفر عظیم زاده» دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران و کارگر زندانی محبوس در زندان اوین، از حضور در جلسه دادگاه رسیدگی انصراف داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، «جعفرعظیم زاده» کارگر زندانی محبوس در زندان اوین، که می بایست برای برگزاری جلسه رسیدگی، از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام میشد، با نوشتن متنی انصراف از حضور در دادگاه رسیدگی را به مسئولین بند ۸ زندان اوین اعلام کرد.

«جعفرعظیم زاده» کارگر زندانی اینگونه نوشت: « باستحضار میرساند اینجانب جعفر عظیم زاده با توجه به ارائه دفاعیات لازم در شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ اوین، انصراف خود را از شرکت در محکمه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعلام و منتظر صدور حکم میمانم.
بدیهی است چنانچه دادگاه مذکور نیز به رویه غیرقانونی که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین حاکم بود ادامه داده و حکمی غیرعادلانه علیه اینجانب صادر کند اینبار به محکمه وجدان عمومی مراجعه و دفاعیات خود را رو به مردم ایران و در حضور هیئت منصفه ای هشتاد میلیونی ارائه خواهم کرد.»

«جعفر عظیم زاده» در اسفندماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

آقای عظیم زادهع مجددا عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید