باپیر برزه، زندانی سیاسی کُرد به زندان نقده بازگشت

باپیر برزه زندانی سیاسی کُرد پس از پایان دوران مرخصی جهت تحمل محکومیت حبس به زندان مرکزی نقده بازگشت.

این شهروند کُرد اهل پیرانشهر که پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به مرخصی استعلاجی اعزام شد و روز جمعه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹، با پایان دوران مرخصی جهت تحمل محکومیت حبس به زندان مرکزی نقده بازگشته است.

این شهروند کُرد توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده و روز سه شنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت بازداشت و به زندان مرکزی نقده منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص ابتلای این زندانی سیاسی به ویروس کووید ۱۹ به کُردپا گفته بود: «این زندانی سیاسی پس از ابتلا به ویروس کرونا به قرنطینه زندان نقده منتقل و مسئولان زندان این موضوع را از خانواده وی پنهان کرده و به خانواده‌اش اعلام کرده بودند وی دچار سرماخوردگی شده است».

باپیر برزه، اهل روستای چیانه از توابع پیرانشهر آذربایجان غربی، روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۷، از سوی مأموران اطلاعات سپاه پیرانشهر بازداشت شد.

این شهروند کُرد، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن همان سال از سوی شعبە‌ ١٠٢ دادگاه کیفری شهرستان پیرانشهر بە اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت» محاکمه شد.

وی همزمان با صدور رأی دادگاه بدوی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

باپیر برزه در دادگاه بدوی به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند کُرد با شکایت وزارت اطلاعات نسبت به حکم صادره در دادگاه بدوی مجددا مورد محاکمه قرار گرفته و محکومیت وی از ۸ ماه به ۴ سال حبس افزایش یافته بود.

حکم حبس باپیر برزه در شعبه‌ یکم دادگاه تجدیدنظر ارومیه از ۴ سال حبس به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

گفته شده بود «کاهش محکومیت این شهروند با اجرای مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش مجازات حبس تعزیری صورت گرفته و حکم در همان شعبه‌ای تغییر کرد که‌ در آن مورد تجدیدنظر قرار گرفته بود.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید