سعید سنگر، زندانی سیاسی کُرد در پرونده جدید به حبس محکوم شد

سعید سنگر، زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، از سوی دادگاه انقلاب این شهرستان به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید سنگر زندانی سیاسی در خصوص پرونده جدیدی که در زندان برای وی گشوه شده است، امروز پنج‌شنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام» به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در اوایل فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت پرونده جدید به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حکم حبس سعید سنگر  که روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست علی شیخلو با صدور دادنامه ای از بابت پرونده جدید به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی به شعبه هم‌عرض ارجاع داده شد.

سعید سنگر، زندانی سیاسی شهریور ماه سال ۱۳۷۹، توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۷۹، در کمتر از دو ماه توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی، از بابت اتهام «محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به اعدام محکوم شد.

وی پس از صدورحکم اعدام، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

سعید سنگر تا سال ۱۳۸۲، در سلول انفرادی نگهداری شد.

محکومیت او در آذرماه ۱۳۸۲، در مرحله تجدید نظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت و به زندان ارومیه منتقل شد.

حکم حبس ابد این زندانی در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۵، توسط شعبه ۴ اجرای احکام سنندج به ۱۸ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

حدود دو سال پیش دوران محکومیت سعید سنگر به اتمام رسیده و همچنان از آزادی او ممانعت می شود.

آقای سنگر در دوران زندان با پرونده سازی های جدیدی روبرو شده است.

این زندانی سیاسی کُرد در مدت اشاره شده، «۱۳ بار طناب دار و مراسم اعدام نمایشی» را تجربە کردە و مسئولان زندان با این روش وی ‌را شکنجه روانی کرده‌اند.

سعید سنگر زندانی سیاسی کُرد اهل پیرانشهر  در این چند سال به دلیل نبود امکانات مالی از دیدار و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده و حتی یک روز هم به مرخصی اعزام نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید