فرهاد نوری، زندانی سیاسی کُرد آزاد شد

فرهاد نوری، زندانیان سیاسی کُرد که دوران محکومیت حبس را در زندان ارومیه سپری می کرد از این زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی، در پی اعمال بخشنامه جدید به مناسبت عید فطر، روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، از زندان ارومیه آزاد شده است.

آقای نوری پیشتر در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به مرخصی اعزام شده و پس از ۱۰ روز با پایان ایام مرخصی در روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به قرنطینه زندان ارومیه بازگشته بود.

این شهروند اواسط دی ماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت ۱ سال حبس تعزیری به قرنطینه زندان ارومیه موسوم به «بند نظامی قدیم» منتقل شده بود.

فرهاد نوری، شهروند ساکن روستای انبی واقع در منطقه ترگور از توابع شهرستان ارومیه، پیشتر از سوی شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، این شهروند کُرد را از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

این فعال سیاسی کُرد در مرحله بدوی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» در مجموع به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

فرهاد نوری روز جمعه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت شد.

این شهروند پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی ابتدا به بازداشتگاه قرارگاه زیوه و سپس به بازداشتگاه قرارگاه سیدالشهدا ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا، آقای نوری در روز جمعه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، پس از پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۳ سالن ۴ زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

فرهاد نوری، روز سه شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی و تکمیل پرونده تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید