زندان عادل‌آباد شیراز؛ سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان استان فارس، با اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند

اصغر امیرزادگان، محمد عالیشوندی و حمید عباسی

اصغر امیرزادگان، محمد عالیشوندی و حمید عباسی، سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان استان فارس پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، محمد عالیشوندی، اصغر امیرزادگان و حمید عباسی، سه تن از فعالان صنفی معلمان استان فارس، پس از اتمام مراحل بازجویی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.

براساس این گزارش، از چگونگی آزادی، مصادیق حقوقی اتهامات و میزان وثیقه یا کفالت تودیع شده برای آزادی این ۳ فعال صنفی فرهنگیان اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، اصغر امیرزادگان، حمید عباسی و محمد عالیشوندی، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با تجمعات سراسری فرهنگیان ایران به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

اصغر امیرزادگان، در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از حضور در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فیروزآباد و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان بطور موقت آزاد شده بود.

پرونده سازی، بر علیه اصغر امیرزادگان، در حالی صورت گرفت که در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، همزمان با برگزاری اعتراضات سراسری فرهنگیان ایران، این فعال صنفی، توسط چند نفر از ماموران لباس‌شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ماموران قصد داشتند او را به اجبار سوار بر خودور کرده و با خود ببرند که با مقاومت اصغر امیرزادگان این بازداشت صورت نگرفته بود.

اصغر امیرزادگان، از جمله فعالان صنفی فرهنگیان است که سابقه احضار، بازداشت، بازجویی و محرومیت کیفری را در کارنامه فعالیتهای صنفی خود دارد.

در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیروزآباد از توابع استان فارس بصورت غیابی اصغر امیرزادگان را به اتهام « فعالیت تبلیغی علیه نظام » به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و مسدوسازی صفحه اینستاگرام شخصی و به ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و محرومیت از حق استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی محکوم شد.

اصغر امیرزادگان، در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۰، در پی احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد پس از تفهیم اتهام با صدور قرار کفالت بازداشت و به زندان فیروزآباد منتقل و چند روز بعد با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام وتشویش اذهان عمومی، تفهیم اتهام شده بود.

امیرزادگان، در سال ۱۳۹۸، توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیروزآباد با اتهام توهین به مقامات به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در بخش دیگری از همان پرونده هم توسط شعبه دادگاه انقلاب فیروزآباد، به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

اصغر امیرزادگان پیش‌تر نیز در تحصن سراسری معلمان در مهرماه ۱۳۹۷، با اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در همین دادستانی ۲ روز بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی با تودیع قرار کفالت ۳۰ میلیون تومان آزاد شد و در مراحل دادرسی در آن پرونده برای وی قرار منع تعقیب صادر شد.

مجموع اتهامات منتسب به اصغر امیرزادگان در راستای سرکوب آزادی بیان و عقیده، ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر که به ترتیب بر حق افراد در دسترسی و انتشار عقاید و دیدگاه‌های خود به هر شکل ممکن و همچنین ناقض ماده ۲۳ بخش « ت » این سند معتبر بین المللی که بر حق تشکیل و راه اندازی تشکل‌های صنفی تاکید می کند است./ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید