مخالفت با اعزام به مرخصی مهدی فتحی، معلم تاریخ و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

مهدی فتحی

مهدی فتحی، معلم تاریخ و زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی زندان عادل آباد شهر شیراز، از حقوق اولیه یک زندانی محروم است.  او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب استان فارس به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی فتحی، معلم تاریخ و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن روستای کردشول از توابع شهرستان پاسارگاد و زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی زندان عادل آباد شیراز، از حق اعزام به مرخصی و سایر حقوق شهروندی یک زندانی محروم است. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این زندانی سیاسی از حق اعزام به مرخصی محروم مانده و چندی پیش مسئولان قضایی به او وعده اعزام به مرخصی داده بودند اما در لحظه آخر اعزام وی را لغو کردند. همچنین، تماسهای تلفنی آقای فتحی، بسیار محدود شده و از سوی دیگر، با توجه مشکلات قلب و فشارخون و وضعیت نامطلوب خدمات درمانی زندان عادل آباد شیراز در وضعیت نامناسب جسمانی محبوس و از حقوق اولیه یک زندانی محروم است.”

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین رهبری) و (توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی) هم در مجموع به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شد. پس از اتمام مراحل دادرسی، و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل ۵ سال از مجموع این حبس برای وی لازم به اجرا شد.

پس از اتمام مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مهدی فتحی به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بدون ذکر علت، بازداشت و برای سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۸ ساله خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید