محمد سهرابی به ١٦ ماه حبس تعزیری محکوم شد

محمد سهرابی

محمد سهرابی، شهروند اهل پیرانشهر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام به تحمل ١٦ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد سهرابی، شهروند اهل پیرانشهر و از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد، به ١٦ ماه حبس تعزیری و یک سال تبعید به استان زنجان محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع، شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “دوستی”، آقای سهرابی را به “عضویت در یکی احزاب کُرد مخالف نظام” متهم کرده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند کُرد در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار و این حکم روز یکشنبه ٧ آبان ‌۱۴۰٢ به او ابلاغ شده است.

همچنین این شهروند بازداشت شده، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به سه ماه حبس تعزیری و ١٠ ضربه شلاق محکوم شد که دادگاه با استناد به قانون کاهش مجازات تعزیری این حکم را به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومانی جزای نقدی تبدیل کرده بود.

محمد سهرابی در تاریخ ۲۱ آبان ‌١٤٠١ در جریان خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دو ماه بازداشت موقت روز چهارشنبه ٢١ دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید