آزادی سیمین عیوض زاده به قید کفالت (فیش حقوقی)

«سیمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان که پیش تر پس از شرکت در شنبه های اعتراضی مقابل زندان اوین، جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی در روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری به همراه «خدیجه سادات (لیلا) میر غفاری» ، «شروین یمنی»، «محسن شجاع»، «هاشم زینالی»، «رضا ملک» و تنی چند از هواداران «محمدعلی طاهری» زندانی عقیدتی بازداشت و پس از انتقال به دادسرای دو زندان اوین به همراه «خدیجه سادات (لیلا) میر غفاری » و «شروین یمنی» به زندان قرچک ورامین (شهر ری) منتقل شد، عصر روز جاری یکشنبه ۸ آذر ماه ۱۳۹۴ به قید کفالت (فیش حقوقی) از زندان قرچک ورامین آزاد شد .
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی که در اعتراض به تداوم بازداشت فرزندش “امید علی شناس” اقدام به شرکت در تجمعات مدنی کرده بود، پس از بازداشت و انتقال به زندان قرچک ورامین به همراه «لیلا میر غفاری» و «شروین یمنی» در اعتراض به بازداشت فعالین مدنی روز های اخیر و همچنین جهت همبستگی و درخواست آزادی فوری زندانیان سیاسی و مدنی از جمله «آتنا دائمی»، «آتنا فرقدانی»، «امید علی شناس»، «پوریا ابراهیمی»، «آسو رستمی» و «امیر امیر قلی» در بند مشاوره (بند شماره یک زندان قرچک ورامین) دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند.
«سمین عیوض زاده» پس از انتقال به زندان قرچک ورامین بدون سپری کردن روند مراحل بازجویی به همراه دو زندانی دیگر«خدیجه سادات (لیلا) میر غفاری» از فعالین مدنی و «شروین یمنی» از هوادارن «محمد علی طاهری» مجبور به امضای برگه ای از پیش تهیه شده از سوی مسوولین با اتهام انتسابی “اخلال در نظم عمومی از طریق حمایت از سرکرده عرفان حلقه” شدند.
این در حالی است که «سیمین عیوض زاده » در اعتراض به تداوم بازداشت فرزندش “امید علی شناس” اقدام به شرکت در تجمعات مدنی کرده بود.
«امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین است که پیش تر در اعتراض به بازداشت مادرش و دیگر بازداشت شدگان اخیر تجمع های اعتراضی روزهای شنبه و دوشنبه، از روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
این فعال مدنی، در ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دو الف سپاه منتقل شد.
علی‌‌رغم صدور قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی برای این فعال مدنی، دادگاه بدوی و پیش تر دادسرا به دلایل نامعلومی از پذیرش وثیقه خودداری کردند.
«امید علی شناس» در کمتر از از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید