دادگاه تجدیدنظر عاطفه رنگریز برگزار می‌شود

دادگاه تجدیدنظر عاطفه رنگریز، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و فعال کارگری در بازداشت فردا برگزار می‌شود.

بر اساس ابلاغیه شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب، دادگاه تجدیدنظر خانم رنگریز ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

تلگرام «کمپین آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر» در این خصوص نوشته‌است که شتاب در برگزاری دادگاه، امکان بررسی و تنظیم لایحه تکمیلی توسط وکیل مدافع وی را از بین برده است.

خانم رنگریز در دادگاه بدوی به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، محکوم شده‌ و در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌اش از روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده‌است.

منابع کارگر می‌گویند که وی کماکان در زندان قرچک در اعتصاب غذاست.

او در نامه‌ای که اخیرا در کمپین منتشر شد به شرح آنچه از زمان بازداشت تا صدور حکم بر وی گذشته، پرداخته‌است:‌ «بارها به روند غیر قانونی پرونده‌ام از جمله عدم قبول وثیقه، عدم اجرای اصل تفکیک جرائم، صدور احکام ناعادلانه به طرق مختلف اعتراض کرده‌ام.»

خانم رنگریز در بخشی از نامه‌اش نوشت: «بدن خود را سلاحی می‌کنم در برابر این همه بی‌ عدالتی که بر ما گذشت و می‌گذرد و اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و همچنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم.»

نامه عاطفه رنگریز، فعال کارگری را بخوانید.

سازمان عفو بین‌الملل نیز همزمان با سالروز تولد ندا ناجی، فعال حقوق کارگری با راه اندازی کارزاری اینترنتی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته است این زندانی به همراه عاطفه رنگریز، آنیشا اسداللهی و مرضیه امیری سه فعال دیگر حقوق کارگران، بی هیچ قید وشرطی آزاد شوند.

این فعال کارگری در طول ۵ ماه گذشته، بارها با رویه‌های غیرقانونی از حقوق خود محروم شده‌است و در طول این مدت، تمام راه‌های ممکن برای بازگشت دادرسی خود به روند عادلانه را دنبال کرده‌بود.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی محمد مقیسه، عاطفه رنگریز، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی را به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، محکوم کرد.

اتهامات این فعال کارگری «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی»، از طریق شرکت در اعتراضات کارگران و اعتراضات روز جهانی کارگر است. او به اشد مجازات از سوی قاضی مقیسه محکوم شده است.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

همه بازداشت‌شده‌ها به مرور به قرار کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند، اما عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری، از جمله کسانی هستند که کماکان در زندان به‌سر می‌برند.

عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و شش ماه زندان و مرضیه امیری به ۱۰ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌است و ندا ناجی کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برد.

آنیشا اسداللهی نیز از جمله کسانی‌است که در روز جهانی کارگر بازداشت و با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد، اما روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد دوباره از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. دادگاه آنیشا اسداللهی به زودی برگزار می‌شود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید