شهلا جهانبین و شهلا انتصاری از زنان امضا کننده بیانیه استعفای خامنه‌ای جهت تحمل حبس احضار شدند

دو تن از زنان امضا کننده بیانیه دوم زنان داخل ایران به نام های شهلا جهانبین و شهلا انتصاری جهت تحمل دوران محکومیت حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهلا جهانبین و شهلا انتصاری دو تن از زنان امضا کننده بیانیه  استعفای خامنه‌ای که مهر ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، هر یک به چهار سال و دو ماه زندان و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بودند، روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۹، طی تماس تلفنی جهت تحمل دوران محکومیت حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدند.

حکم صادر شده برای این دو فعال مدنی به دلیل عدم وجود سابقه کیفری و مادر بودن، به ۴۴ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

این حکم با عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳۳ ماه حبس کاهش پیدا کرد که با استناد به ماه ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۷ ماه حبس در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود.

شهلا جهانبین، شهلا انتصاری، گیتی پورفاضل و زهرا جمالی از فعالان سیاسی و مدنی در ارتباط با نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، هرکدام به چهار سال و دو ماه زندان و «به مدت دو سال ممنوعیت در عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی» محکوم شدند. دادگاه رسیدگی به پرونده این چهار تن در مهرماه سال ۱۳۹۸، برگزار و در آبان ماه همان سال نیز احکام زندان برای این افراد صادرشده است.

گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی توسط ماموران امنیتی در اواخر مرداد ماه ۱۳۹۸، و اوایل شهریورماه ۱۳۹۸، بازداشت و توسط بازپرس نصیری پور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین تفهیم اتهام شدند.

گیتی پورفاضل وکیل دادگستری روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸،  شهلا جهانبین روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه و شهلا انتصاری روز پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه بازداشت‌ و هرکدام با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۱۹ و ۲۲ آبان ماه از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شدند.

همچنین خانم جمالی که شامگاه روز شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، در منزل خواهرش بازداشت شده بود، کماکان در بند زنان زندان اوین بسر می برد.

شهلا انتصاری پیش‌تر نیز در تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ (۸ مارس، روز جهانی زنان) مقابل وزارت کار، به همراه چند زن دیگر بازداشت و شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ از زندان قرچک ورامین با قرار کفالت آزاد شده‌بود.

پیش‌ از این در شامگاه چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی در منزل پدری‌اش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در بیانیه‌ای خواستار «استعفای علی خامنه‌ای از رهبری» شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت. از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است.

شهلا انتصاری، نصرت بهشتی، فرشته تصویبی، پروا (سکینه) پاچیده، گیتی پورفاضل، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، عزت جوادی‌حصار، فاطمه سپهری، مریم سلیمانی، سوسن طاهرخانی، فرنگیس مظلوم، نرگس منصوری و کیمیا نوروزی‌ صابر ۱۴ زنی هستند که نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران) را در اعتراض به “آپارتاید جنسی” موجود در حکومت ایران امضا کرده‌ و خواستار “گذار از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شده‌اند.”

پس از انتشار این بیانیه‌ها موج بازداشت‌ این افراد در ایران آغاز شد.

محکومیت هشت تن از نویسندگان نامه درخواست «استعفای خامنه‌ای» به ۷۲ سال حبس

محمد مهدوی‌ فر، فعال مدنی به ۹ سال زندان محکوم شد

بازداشت و محکومیت جواد لعل محمدی به ۹سال زندان

نرگس منصوری، فعال مدنی و از امضا کنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای به ۶ سال زندان محکوم شد

رضا مهرگان از امضاءکنندگان درخواست استعفای خامنه‌ای به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

دادگاه پرونده درخواست کنندگان استعفای خامنه‌ای برگزار می‌شود

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید