سعید اقبالی، فعال مدنی به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد

سعید اقبالی، فعال مدنی پس از گذشت بیش از دو هفته از سلولی انفرادی در زندان رجایی شهر کرج به بند عمومی این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید اقبالی، فعال مدنی زندانی که صبحگاه روز دوشنبه ۲ فروردین ماه ۱۴۰۰، از زندان اوین خارج و به سلولی انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود، امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به بند عمومی این زندان انتقال داده شد.

آقای اقبالی از پارگی پرده گوش راست و عفونت و درد شدید ناشی از آن رنج می برد اما با گذشت بیش از ۵ ماه علی رغم دستور پزشک زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان، همچنان از رسیدگی پزشکی و دسترسی به درمان محروم مانده است.

آقای اقبالی روز یکشنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۹، در پی حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین منتقل شده بود.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، سعید اقبالی به همراه تعدادی از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شهروندان پس از بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل و بدون دسترسی به وکیل مراحل بازجویی و بازپرسی را طی کرده اند.

گزارش شده بود دادسرای اوین به برخی از این افراد اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی را تفهیم کرده است.

سعید اقبالی، فعال مدنی که در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ از سوی ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت شده بود دو روز بعد تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ از کرمانشاه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌بود.

هم زمان با بازداشت سعید اقبالی در کرمانشاه، شیما بابایی و همسرش داریوش زند در بهبهان، محمود معصومی، سعید سیفی جهان، نادر افشاری و بهنام موسیوند در تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

این فعال مدنی پیشتر نیز در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۳۹۵ به همراه گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شده بود.

آقای اقبالی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷، به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین آزاد شد.

از فعالان مدنی بازداشت شده در ۱۲ بهمن ۱۳۹۶،  سعید سیفی جهان در تاریخ ۸ اسفندماه، شیما بابایی در ۱۲ اسفندماه، همسر وی داریوش زند نیز در ۱۳ اسفندماه و محمود معصومی در تاریخ ۱۴ اسفندماه سال  نادر افشاری در تاریخ ۲۷ اسفندماه  و بهنام موسیوند در ۲۸ اسفند ماه  سال گذشته با  تامین وثیقه از زندان اوین آزاد شده بودند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی محمد مقیسه، سعید اقبالی را به همراه ۸ فعال مدنی دیگر به نام های ، بهنام موسیوند، نادر افشاری، محمود معصومی، شقایق محکی، داریوش آبدار، شیما بابایی، مژگان لعلی و سعید صیفی جهان را در مجموع به ۵۴ سال زندان محکوم کرده بود.

اتهام های انتسابی علیه این شهروندان «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه حکومت» عنوان شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید